” Μαλαισιακά τραγούδια ” Ιβάν Γκολ – Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου


                  Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού
βιβλίου
1.     
Ποιο ρόλο
έχει το φυσικό περιβάλλον στη συνάντηση των ερωτευμένων;
Στη
συνάντηση των ερωτευμένων το φυσικό περιβάλλον δεν είναι ένα ειδυλλιακό
σκηνικό, αλλά  συμμετέχει σαν ζωντανός
οργανισμός, που πάλλεται από τα ίδια συναισθήματα. Η νύχτα ανατριχιάζει, όπως
αναστατώνεται ο ερωτευμένος από την προσμονή και τη λαχτάρα του αγαπημένου προσώπου.
Το γιασεμί μυρίζει πιο έντονα, όπως τεταμένες είναι οι αισθήσεις του
ερωτευμένου,  όταν αντικρίζει το ποθητό
πρόσωπο.

. Η θάλασσα  «ανασαίνει πιο γρήγορα»,
συντονισμένη  στο ερωτικό χτυποκάρδι και
ταράζεται όπως ο ερωτευμένος  ταλαιπωρείται από την ερωτική αγωνία και
ανασφάλεια. Ο έρωτας τον παρασύρει σαν θύελλα και κυβερνά τη βούλησή του. Ακόμη  και ο  άνεμος δεν μένει αμέτοχος στην ένταση και την
ομορφιά του έρωτα, παρά σέβεται την ερωτευμένη γυναίκα και συμμορφώνει το
φύσημά του, ώστε να διατηρεί αψεγάδιαστη την ομορφιά της για χάρη του
αγαπημένου της.

2.      Περιγράψτε με δικά σας λόγια τη
συναισθηματική ένταση των ερωτευμένων. Έχετε νιώσει ανάλογα συναισθήματα;
α) Το ποίημα εκφράζει τη συναισθηματική ένταση δυο ερωτευμένων,
όπως  κλιμακώνεται από την προσμονή του
αγαπημένου προσώπου μέχρι τη συνάντηση. Τα πάντα φαίνονται ομορφότερα (το γιασεμί μυρίζει πιο δυνατά), το
ερωτικό καρδιοχτύπι, η αγωνία και η έξαψη μέχρι την εμφάνιση του ποθητού
προσώπου συγκλονίζουν τον ερωτευμένο («η
νύχτα όλη ανατριχιάζει
»), οι αισθήσεις του είναι σε συναγερμό και ακόμα και
το περιβάλλον του επηρεάζεται από την θετική επενέργεια του συναισθήματος. Όσο
περνάει η ώρα της αναμονής, τα συναισθήματα γίνονται πυρπολικά. Η απουσία του
αγαπημένου προσώπου κάνει τον ερωτευμένο δυστυχή. Ακόμη κι όταν ο ερωτευμένος
κατακτήσει την αγάπη του ποθητού του προσώπου, βασανίζεται από αισθήματα
αγωνίας και αβεβαιότητας («ο άνεμος
ανάστατος»)
 και  ποθεί  να
αρέσει στο αγαπημένο πρόσωπο. Οι δύο ερωτευμένοι νιώθουν πλήρεις ο ένας με την
παρουσία του άλλου και τίποτα άλλο δεν επιθυμούν από τη συντροφιά του.
β) Στο δεύτερο ερώτημα μπορούν να απαντήσουν οι μαθητές  με ένα μικρό κείμενο ή  έναν  δικό τους στίχο.

This site is protected by wp-copyrightpro.com