Διαγραμμική
απεικόνιση του μαθήματος
(μνημονική
απεικόνιση- σχέδιο μαθήματος)
Στόχος
*
Να κατανοήσουν οι μαθητές πόσο στενά συνδέονταν στην παραδοσιακή κοινωνία τα λαογραφικά έθιμα με την καθημερινή ζωή, τις ελπίδες και τις προσδοκίες των ανθρώπων
*
Να γνωρίσουν τα έθιμα και τις λαϊκές δοξασίες.
*
Να κατανοήσουν ότι η πιστή τήρηση ενός έθιμου αποτελεί πυρήνα της τοπικής κοινωνίας και ευκαιρία έκφρασης κοινωνικότητας .
Κύριοι θεματικοί άξονες του
κειμένου
*
Τα λαϊκά έθιμα στην Καβάλα
*
Ο γάμος, το όνειρο της πλειοψηφίας των γυναικών στις παραδοσιακές κοινωνίες
*
Παιδική φάρσα με απρόσμενες συνέπειες
*
Η συσσωρευμένη εμπειρία της ενήλικης ζωής αξιολογεί αλλιώς τα παιδικά βιώματα
Βασικά στοιχεία μορφής και
περιεχομένου
*
Τα αυτοβιογραφικά στοιχεία
*
Η έντονη εικονοποιία
*
Η παρουσίαση των λαογραφικών στοιχείων της περιοχής της Καβάλας
*
Η σύνθεση αφήγησης και σχολίου
*
Τα δύο χρονικά επίπεδα (τότε- τώρα)
*
Ομοδιηγητικός αφηγητής
*
Η ευάλωτη Άννα
*
Η κοινωνική αναλγησία και ο ρατσισμός
*
Πλάκα-αστείο-χωρατό-φάρσα
*
Η χρήση λαϊκών λέξεων, ντοπιολαλιάς και σπάνιων γλωσσικών τύπων |
Ιαν 24 2015