Διαγραμμική
απεικόνιση μαθήματος
(μνημονική
απεικόνιση-σχέδιο μαθήματος)
Στόχος:
Ø
Να γνωρίσουν οι μαθητές ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα γραφής του Ηλία Βενέζη, ο οποίος αντλεί τα θέματά του κυρίως από την περιοχή του μικρασιατικού ελληνισμού και τις συνέπειες της καταστροφής του 1922.
Ø
Να ενδιαφερθούν και να ερευνήσουν για την ιστορική πραγματικότητα, η οποία διαφαίνεται μέσα από το «παραμύθι» που αφηγείται ο Αντρέας στη μητέρα του αδικοχαμένου φίλου του.
Ø
Να προβληματιστούν για το διαχρονικό ζήτημα των προσφύγων και των «αγνοουμένων».
Κύριοι θεματικοί άξονες:
Ø
Η οδυνηρή εμπειρία της αιχμαλωσίας.
Ø
Η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων.
Ø
Το δράμα της μάνας ↔Το δράμα του «επιζώντος».
Ø
Η αγαθοποιός λειτουργία του παραμυθιού
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου:
Ø
Οι συνέπειες της μικρασιατικής καταστροφής.
Ø
Η γραφή του Ηλία Βενέζη, απλή καλλιεργημένη δημοτική, πλούσια εκφραστικά μέσα
Ø
Ο γρήγορος διάλογος.
Ø
Η αιχμαλωσία.
Ø
Αφηγηματικοί τρόποι: αφήγηση, περιγραφή, σχόλιο, διάλογος
Ø
Η αναχρονία και η αναδρομική αφήγηση
Ø
Η λειτουργία του παραμυθιού
Ø
Η αντίθεση μακαριότητας του παραμυθιού και πρώτης ενότητας
Ø
Η τραγική ειρωνεία
Ø
Το αντιπολεμικό μήνυμα του παραμυθιού |
Ιαν 24 2015