Η Άννα του Κλήδονα, Διαμαντής Αξιώτης


Διαγραμμική
απεικόνιση του μαθήματος
(μνημονική
απεικόνιση- σχέδιο μαθήματος)
Στόχος
*       
Να κατανοήσουν
οι μαθητές πόσο στενά συνδέονταν στην παραδοσιακή κοινωνία τα λαογραφικά
έθιμα με την καθημερινή ζωή, τις ελπίδες και τις προσδοκίες των ανθρώπων
*       
Να
γνωρίσουν  τα έθιμα και τις λαϊκές  δοξασίες.
*       
Να
κατανοήσουν ότι η πιστή τήρηση ενός 
έθιμου αποτελεί  πυρήνα της
τοπικής κοινωνίας και ευκαιρία έκφρασης κοινωνικότητας .
Κύριοι θεματικοί άξονες του
κειμένου
*       
Τα
λαϊκά  έθιμα στην Καβάλα
*       
Ο γάμος,
το όνειρο της πλειοψηφίας των γυναικών στις παραδοσιακές κοινωνίες
*       
Παιδική
φάρσα με απρόσμενες συνέπειες
*       
Η
συσσωρευμένη εμπειρία της ενήλικης ζωής αξιολογεί αλλιώς τα παιδικά βιώματα
Βασικά στοιχεία μορφής και
περιεχομένου
*       
Τα
αυτοβιογραφικά στοιχεία
*       
Η έντονη
εικονοποιία
*       
Η
παρουσίαση των λαογραφικών στοιχείων της περιοχής της Καβάλας
*       
Η σύνθεση
αφήγησης και σχολίου
*       
Τα δύο
χρονικά επίπεδα (τότε- τώρα)
*       
Ομοδιηγητικός
αφηγητής
*       
Η ευάλωτη
Άννα
*       
Η
κοινωνική αναλγησία και ο ρατσισμός
*       
Πλάκα-αστείο-χωρατό-φάρσα
*       
Η χρήση
λαϊκών λέξεων, ντοπιολαλιάς και σπάνιων γλωσσικών τύπων

This site is protected by wp-copyrightpro.com