απεικόνιση μαθήματος (μνημονική απεικόνιση-σχέδιο μαθήματος)
Να γνωρίσουν οι
μαθητές την ψυχολογία των τυπικών ηρώων του Τσέχωφ και τα ήθη και τη νοοτροπία της
εποχής του.
Με αφόρμηση το ακραίο
παράδειγμα δουλικής συμπεριφοράς της
ηρωίδας, να γίνει διάλογος για τις ατομικές και κοινωνικές
επιπτώσεις που μπορεί να έχει η ατολμία, η δειλία και η τυφλή υποταγή.
Η δειλία και η
ηττοπάθεια της εργαζόμενης γυναίκας
Η εκμετάλλευση στο χώρο της εργασίας – ο αδίστακτος εργοδότης
Η φάρσα
Οι αγαθές
προθέσεις του άνδρα = το πρωτότυπο μάθημα ήθους
Ο φόβος της ανεργίας
Η απλή γλώσσα αφήγησης
Ο ανάλαφρος τόνος
Ολοζώντανος διάλογος, σκηνοθετικές
πληροφορίες, ψυχογράφηση χαρακτήρων → θεατρικότητα του αφηγήματος.
Η συντομία του
διηγήματος
Η πρωτοτυπία της
ιστορίας
Η ανατροπή του μύθου
και η έκπληξη του αναγνώστη
Κεντρικό πρόσωπο είναι
το βουβό πρόσωπο ( Ιουλία) και όχι ο λαλίστατος χαρακτήρας (εργοδότης).
Η μεταστροφή των
συναισθημάτων του αναγνώστη
Η οικονομική σκευωρία
του εργοδότη.
Το παιδαγωγικό τέχνασμα του εργοδότη.