Η Άννα του Κλήδονα, Δ. Αξιώτης


Διαγραμμική απεικόνιση του μαθήματος 
(μνημονική απεικόνιση- σχέδιο μαθήματος)  

Στόχος
*       Να κατανοήσουν οι μαθητές πόσο στενά συνδέονταν στην
παραδοσιακή κοινωνία τα λαογραφικά έθιμα με την καθημερινή ζωή, τις ελπίδες και
τις προσδοκίες των ανθρώπων
*       Να γνωρίσουν  τα
έθιμα και τις λαϊκές  δοξασίες.
*       Να κατανοήσουν ότι η πιστή τήρηση ενός  έθιμου αποτελεί  πυρήνα της τοπικής κοινωνίας και ευκαιρία έκφρασης
κοινωνικότητας .

Κύριοι θεματικοί άξονες του κειμένου
*       Τα λαϊκά  έθιμα
στην Καβάλα
*       Ο γάμος, το όνειρο της πλειοψηφίας των γυναικών στις
παραδοσιακές κοινωνίες
*       Παιδική φάρσα με απρόσμενες συνέπειες
*       Η συσσωρευμένη εμπειρία της ενήλικης ζωής αξιολογεί αλλιώς
τα παιδικά βιώματα
Βασικά στοιχεία μορφής και περιεχομένου
*       Τα αυτοβιογραφικά στοιχεία
*       Η έντονη εικονοποιία
*       Η παρουσίαση των λαογραφικών στοιχείων της περιοχής
της Καβάλας
*       Η σύνθεση αφήγησης και σχολίου
*       Τα δύο χρονικά επίπεδα (τότε- τώρα)
*       Ομοδιηγητικός αφηγητής
*       Η ευάλωτη Άννα
*       Η κοινωνική αναλγησία και ο ρατσισμός
*       Πλάκα-αστείο-χωρατό-φάρσα
*       Η χρήση λαϊκών λέξεων, ντοπιολαλιάς και σπάνιων
γλωσσικών τύπων

This site is protected by wp-copyrightpro.com