Στην πρώτη φάση του μαθήματος: 7Η Ενότητα, “TEXNH: MIA ΓΛΩΣΣA ΓIA OΛOYΣ, ΣE OΛEΣ TIΣ EΠOXEΣ”, συζητήσαμε για την επίδραση της Τέχνης στην κοινωνική και πολιτική ζωή διαπερνώντας ιστορικές περιόδους-ορόσημα, κατά τις οποίες η Τέχνη κορύφωσε την κοινωνιοπλαστική ή ανατρεπτική της δύναμη, καταλήγοντας στο ρόλο της στην καθημερινή ζωή του καθενός και μοιραστήκαμε στο διαδικτυακό μάθημα τις προσωπικές μας προτιμήσεις.
Στη β΄φάση αναρτήσαμε στον κοινό ψηφιακό πίνακα της τάξης, αγαπημένα έργα τέχνης, που μας συντροφεύουν στην καθημερινή ζωή ή έχουν κάποια ιδιαίτερη αξία για μας, συνοδεύοντας τις επιλογές μας με ενα σύντομο κείμενο, στο οποίο εξηγούσε ο καθένας την επιλογή του. Εδώ η Μουσική είχε τα πρωτεία.
Στη γ΄ φάση συζητήσαμε για τη δύναμη της εικόνας, θυμηθήκαμε τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του πολυτροπικού κειμένου και εφαρμόσαμε
τρόπους αποκωδικοποίησης και σχολιασμού μιας εικόνας μελετώντας εικόνες από τη Διαφήμιση, τη Δημοσιογραφία- ρεπορτάζ, τις Εικαστικές Τέχνες, τη Φωτογραφία, τη Ζωγραφική και Γλυπτική, το Κόμικς, τα εξώφυλλο βιβλίων, περιοδικών, δίσκων/cd κ.λπ.
Σε επόμενη ώρα μαθήματος: οι μαθητές ανέλαβαν να επιλέξουν μια εικόνα από μια μικρή εικαστική βιβλιοθήκη (παρουσιάζεται στη συνέχεια), ώστε ο καθένας να βρει εκείνη που του κεντρίζει το ενδιαφέρον και να δοκιμάσει να την αποκρυπτογραφήσει, να την αναλύσει και να την σχολιάσει, μένοντας πιστός στις αυθόρμητες προσωπικές του εντυπώσεις και εκφράζοντας τις δικές του σκέψεις και συναισθήματα.
Στη συνέχεια, σε ολομέλεια διαδικτυακής τάξης: Σχολιάσαμε τις εργασίες προσπαθώντας να δούμε την εικόνα μέσω της οπτικής του καθενός και αποτιμήσαμε την γραπτή αποτύπωση των σκέψεων με τα αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης ενός γραπτού κειμένου.
Εδώ φιλοξενούνται οι εικόνες που δόθηκαν προς επεξεργασία και ακολουθούν κάποιες από τις πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις των παιδιών.
Α.